Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti Tronos s.r.o., so sídlom Nám. Arm. Gen. L. Svobodu 2678/19, 085 01 Bardejov, IČO: 54042101, DIČ: 2121553544,  ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo: 42729/P (ďalej len „herbenia.sk“), a našich zákazníkov, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzavretej medzi spoločnosťou herbenia.sk ako predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim prostredníctvom internetu a predmetom ktorých je kúpa a predaj tovaru cez internetový obchod umiestnený na stránke www.herbenia.sk.

Objednávka a uzavretie zmluvy

Vybratím tovaru a jeho vložením do nákupného košíka si zvolíte želaný tovar. Ak sa rozhodnete nákup dokončiť, v košíku vyberiete spôsob dopravy a platby, pristúpite k objednávke, kde vyplníte pripravený formulár. Po vyplnení údajov a odoslaní objednávky (potvrdením funkcie “Záväzne objednať”) bez zbytočného odkladu obdržíte email a tiež SMS správu so správou o prijatí Vašej objednávky. Doručením tohto potvrdzujúceho e-mailu o prijatí vašej objednávky (akceptácia objednávky), ktorý obsahuje všetky potrebné informácie o objednávke, dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. V prípade, ak nebudeme môcť Vašu objednávku z nejakého dôvodu vybaviť, určite Vás budeme bezodkladne kontaktovať telefonicky, alebo emailom.

Ceny

Pre našich zákazníkov platia ceny uvedené ako „Naša cena”. Pri sadách a produktoch v zľave je uvedená aj „Bežná cena” – je to maloobchodná cena za všetky elementy sady pri samostatnom predaji, prípadne cena produktu pred zľavou. Tieto ceny priebežne aktualizujeme na základe informácií od dodávateľov. Pre zákazníka vždy platí „Naša cena”, aktuálna pri záväznom objednávaní, a nemení sa pri zvýšení alebo znížení ceny produktu v budúcnosti. Všetky ceny tovaru a služieb sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky (zvyčajne 20% – presnú sadzbu nájdete vždy na faktúre), nezahŕňa však cenu dodania tovaru. Akciové ceny sú platné do dátumu uvedeného v detailoch akcie alebo do vypredania zásob. Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch na našej internetovej stránke, individuálne zľavy pre zákazníka alebo zľavy poskytované na základe spolupráce nášho internetového obchodu s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.

Uplatnenie zľavového kódu

Overiť a uplatniť svoj zľavový kód môžete pred ukončení nákupu v nákupnom košíku. Na konci formulára pre vyplnenie objednávky kliknite na odkaz „Zľavový kód!“. Zdaním kódu a stlačením tlačidla “overiť” si overíte platnosť svojho kupónu. Kupón sa použije po odoslaní objednávky. Takto uplatnená zľava neplatí už pre zľavnené tovary. Zľavové kódy sú nezlúčiteľné s inými akciami a dačekovými akciami. Po uplatnení zľavového kódu počas akcie s darčekom k nákupu, bude darček z nákupu vymazaný.

Dodanie

Tovar odosielame podľa výberu zákazníka buď Slovenskou poštou (Expres kuriérom), alebo kuriérom GLS v rámci krajín uvedených v nákupnom košíku. Keďže je možné objednať len tovar, ktorý máme skladom, balík(y) s Vašou objednávkou expedujeme najneskôr nasledujúci pracovný deň po prijatí objednávky. Dostupnosť tovaru uvedená pri každom tovare znamená, či vybraný tovar máme na sklade, alebo je momentálne nedostupný. Dodanie tovaru záleží od zvoleného spôsobu prepravy, ktorý sa vám zobrazí priamo v nákupnom košíku a tiež ho budete mať uvedený v ďalšej emailovej komunikácii s nami. Spolu s tovarom Vám zašleme faktúru, záručné listy, formulár na vrátenie tovaru, či reklamáciu. Ak vám tovar alebo oznámenie o uložení zásielky na pošte nebolo doručené ani 7 dní po prijatí SMS a emailu o odoslaní, kontaktujte nás prosím, chyba sa predsa môže stať.
Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru zákazník písomne potvrdí v dodacom liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku.

Tovar si môžete vyzdvihnúť aj osobne v Bardejove. Prípadné poštovné Vám samozrejme odrátame Viac informácii o osobnom odbere!

Poštovné a iné poplatky

K uvedeným cenám tovaru pripočítavame poštovné podľa spôsobu a adresy dodania.

Poštovné do zahraničia je kalkulované individuálne podľa veľkosti a hmotnosti zásielky! V rámci SR platia tieto fixné ceny poštovného!
Iné poplatky ani balné neúčtujeme. Výnimkou je manipulačný poplatok vo výške 1,99€ s DPH účtovaný počas trvania akcie na poštovné zdarma pre všetky objednávky neprevyšujúce sumu za tovar 8€.

Platba za tovar (spôsob platby)

Za objednaný tovar môže zákazník zaplatiť troma spôsobmi a to:

  • Dobierkou (pri doručení tovaru)
  • Online prevodom (Kartou MasterCard, VISA)

Objednávky do zahraničia zasielame výlučne po úhrade dopredu na jeden z naších účtov!

Zrušenie objednávky

Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo najskôr nás kontaktujte s číslom Vašej objednávky. Ak ste Vašu objednávku zároveň aj zaplatili, peniaze vám vrátime najneskôr do 7 dní na váš účet, z ktorého ste platbu odoslali.

Vyhradzujeme si právo stornovať Vašu objednávku na tovar, alebo časť objednávky, ak Vám ho nebudeme schopní dodať z dôvodu vypredania tovaru, alebo v uvedenej cene. O stornovaní objednávky vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom.

Reklamovanie a vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy

Možnosť vrátiť tovar bez udania dôvodu máte do 14 kalendárnych dní od prevzatia balíčka. Nepoužitý a nepoškodený tovar nám na vlastné náklady vrátite spolu so žiadosťou o vrátenie peňazí podľa inštrukcií obsiahnutých v žiadosti. Na základe Vašej žiadosti, po prijatí spätnej zásielky a kontrole tovaru Vám bude vrátená suma za nepoškodený tovar. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Vrátiť použitý hygienický tovar nie je možné, nakoľko je ďalej nepredajný! Vrátenie peňazí je možné bezplatne na Váš účet, alebo na adresu poštovou poukážkou s tým, že v prípade platby poštovou poukážkou Vám bude vrátená suma znížená o 1.00 €.

Peniaze budú vrátené čo najskôr po prijatí, najneskôr však do 7 dní od prevzatia vrátenej zásielky.

Vrátenie preplatkov a nesprávnych platieb

V lehote do 10 dní Vám budú vrátené prípadné preplatky z Vaších objednávok a tiež prijaté platby s nesprávným variabilným symbolom, ktoré neboli automaticky spárované! V prípade bankového prevodu nezabudnite zadať správny variabilný symbol, skladajúci sa z čísla 1 a čísla Vašej objednávky!

V prípade, že kupujúci je podnikateľ (nákup na IČO), nákup sa riadí obchodným zákonníkom a riešenie odstúpenia je na uvážení predávajúceho. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.

Alternatívne riešenie sporov

Ak nie ste spokojný s vybavením Vašej objednávky, dodaným tovarom, jeho kvalitou alebo našimi službami, napíšte nám na info@herbenia.sk. Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak si myslíte, že sme mohli narušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

Subjektom určeným na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s internetovým obchodom HERBENIA.SK, je Slovenská obchodná inšpekcia www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Vy ako spotrebiteľ máte právo vybrať si, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obrátite.

Ako spotrebiteľ môžete na podanie návrhu na alternatívne riešenie sporu využiť európsku platformu pre riešenie sporov.

Alternatívne riešenie sporov môže uplatniť len koncový spotrebiteľ, fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 Eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.

Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. alebo kliknutím na vyššie uvedenú stránku.

Záruka

Na tovary poskytujeme zákonom stanovenú záručnú dobu 24 mesiacov, ktorá neplatí pre spotrebný tovar. Záruka začína plynúť dňom prevzatia objednávky. O reklamácií nás prosím vopred informujte emailom, alebo telefonicky 0944 955 554. Viac informácií, ako aj reklamačný formulár nájdete v sekcii reklamácie!

Newsletter a e-maily od nás

Pri vytvorení objednávky si môžete vybrať, či chcete od nás dostávať pravidelné informácie o novinkách a akciách nášho internetového obchodu (priemerne raz týždenne). Možnosť zasielať newsletter si viete zvoliť aj individuálne na stránke zadaním svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý sme vám odoslali. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Na Vašu e-mailovú adresu vás budeme informovať aj o vybavovaní Vašej objednávky, dostupnosti a nedostupnosti produktov a taktiež Vám budeme zasielať zľavovú poukážku, v prípadoch, keď Vám v súlade s týmito obchodnými podmienkami vznikol nárok na zľavu. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môžeme nepravidelne (maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou nášho internetového obchodu a využívaním zákazníckých výhod. Ak vás e-maily od nás obťažujú, napíšte nám, prosím, e-mail na info@herbeniask.

Záverečné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi herbenia.sk a jej zákazníkom, a sú pre obe strany záväzné. Vo veciach neupravovaných týmito Obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka v prípade koncového zákazníka a Obchodného zákonníka v prípade nákupu živnostníkom, či iným podnikateľským subjektom.

Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať správny druh tovaru podľa popisu bez vád a v cene, ktorá bola platná v čase kúpy. Pokiaľ je objednaný tovar na sklade, zaväzujeme sa tiež zabaliť a odoslať objednávku do 24 hodín, počas pracovných hodín, v pracovné dni. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorené doručenie tovaru zavinené doručovateľom (pošta, kuriér).

Zákazník sa zaväzuje pravdivo uviesť v objednávke všetky potrebné údaje nevyhnutné na doručenie objednávky do formulára pri ukončení nákupu. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi prevádzkovateľom a zákazníkom sa riadia právnymi predpismi SR.

Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 8.3.2022